Klajda.cz / Klajda / Novinky / Mistrovství Evropy 2012 – Francie

Mistrovství Evropy 2012 – Francie

Tak jsem se konečně dočkala. Ve středu dopoledne jsem ještě byla na masáži, po obědě pro nás přijeli známí s půjčenou dodávkou, a vydali jsme se na dalekou a dlouhou cestu do francouzského Gémozacu (čte se to džemozak), který se nachází na západě Francie, u Atlantického oceánu, kousek od vinařského městečka Bordeaux. Celkem to bylo 1800 km a cesta nám trvala skoro 24 hodin.

Ubytování jsme si našli na internetu, asi 11 km od Gémozacu, v krásném apartmánu, který vypadal z venku i zevnitř jako bývalý zámeček. Na místo jsme dojeli ve čtvrtek odpoledne. Skoro celou cestu, ale i celý několikadenní pobyt nám neustále pršelo nebo poprchávalo. Po obědě jsme se vyrazili podívat na stěnu. Stěna byla hodně velká, na obrázcích na internetu vypadala jako malinká, takže nás to trochu překvapilo. Po půlnoci ještě přijeli reprezentační kolegové a ubytovali se u nás. V pátek jsme pak s nimi vyrazili na výlet k Atlantickému oceánu, kde opět pršelo a hrozně foukalo. Navečer jsme se i se všemi členy české reprezentace jeli zaregistrovat na závody.

V sobotu odpoledne začaly kvalifikace mé kategorie, ve které bylo 43 soupeřek. V první cestě jsem lezla šestá. Byla to kolmice s malými svítivě růžovými chyty. Na této technické cestě jsem spadla dva chyty pod topem a měla jsem pořádně nateklé. Nebýt povzbuzování publika a úžasné atmosféry, nedolezla bych snad ani do půlky. Po první cestě jsem byla na 11. místě. Druhou kvaldu jsem šla dvacátá sedmá. Cesta byla opět jen lehce nakloněná a byla tam spousta malých řezek. Asi jsou u Francouzů oblíbené. Ale překvapilo mě, že braly docela dobře. Když se profil cesty začal měnit na převis, do jednoho kroku jsem nalezla špatně rukama, nešlo už vyměnit a spadla jsem. Na finále to bohužel nestačilo, nakonec jsem skončila 16.

Večer jsme se byli podívat na finále kategorie A a J a vládla tam úžasná atmosféra a byla to velkolepá show, jakou jsem ještě nikdy neviděla.

Cestou zpátky domů jsme se ještě zastavili podívat na pár památek, na krásné městečko Pons, na starobylý Cognac, kde se vyrábí nejlepší světoznámé značky koňaku a který také dal koňaku název. Výroba koňaku sídlí v nádherném starém zámku, který má kolem dokola zčernalé zdi (prý od vypařování alkoholu ze skladů). O půlnoci jsme pak ještě dorazili do Paříže podívat se na památky. Paříž byla sice celá už spící, ale také bez turistů a bez aut. Tak jsme si v klidu prohlédli svitící Eiffelovku a výstavu medvědů z celého světa, Louvre, projeli jsme Champs-Élysées až na Vítězný oblouk, a odtam jsem pak zajeli na prohlídku obchodní čtvrti jako z jiného světa - La Défense, která je charakteristická svými supermoderními stavbami a mrakodrapy a zejména její dominanty La Grande Arche. Ale to už bylo skoro půl paté ráno a tak jsme se vydali na cestu domů.

Jsem ráda za všechny nové zkušenosti z mistrovství Evropy a zase jsem přišla na to, kde jsou moje slabá místa, na kterých teď budu intenzívně pracovat.

Katty J

Klajda partneři

Rock Pillars Beal
Asolo
Olympia - nákupní a zábavní centrum