Klajda.cz / Guides / Soutěž / Paklenice na Velikonoce

Paklenice na Velikonoce

Letošní velikonoce jsem strávila s mamkou a Dominikem v chorvatském národním parku Paklenice, kde jsem lezla hlavně v sektoru Hram.

Hram je skalní brána, ke které vede strmá kamenitá cesta, a proto je tento sektor navštěvován hlavně výkonnostními lezci. Na Hramu se nacházejí nejtěžší cesty z celého národního parku.

První den jsem se rozlezla a aklimatizovala na cestách do 7a. V Paklenici jsou hodně ostré chyty, takže jsem si myslela, že budu mít hned prolezené prsty do krve, ale k mému překvapení si kůže rychle zvykla.
Druhý den jsem se pustila do těžších cest, mým prvním cílem byla cesta Vodam obtížnosti 7b. Vodam je kratší cesta se silovými kroky po ostrých lištách a spoďácích, která vede převisem a má kolmý dolez. Kroky mi úžasně sedly a cestu jsem vylezla na první pokus. Po pár hodinách začalo pršet a my jsme se museli vrátit zpět do apartmánu.
Třetí den jsem zkrokovala cestu Svarog za 7b+. Svarog je nejdelší cesta na Hramu, vede celým stropem skalní brány a končí opět kolmým výlezem. Lezení ve stopě mám ráda a tahle cesta se mi moc líbila, ale bohužel jsem ji nepřelezla kvůli jednomu mokrému místu po včerejším dešti.
Odpoledne nás na Hramu zastihla bouřka a zatekly i ostatní cesty obtížnosti 8a a protože v nich byly krápníky, které dlouho schnou, rozhodli jsme se, že poslední den si uděláme výlet do národního parku Plitvická jezera.
Na Plitvických jezerech jsme viděli spoustu krásných vodopádů a romantických jezírek, ale nám počasí opravdu nepřálo a celou dobu pršelo. Náš výjezd jsme zakončili večeří v restauraci, kde jsem si dala výborné grilované sardinky, a ráno jsme se vydali na cestu domů.

V Paklenici se mi i přes nepřízeň počasí moc líbilo a už se těším, až se sem vrátím a přelezu moje projekty za lepšího počasí.

Katty Zachrdlová

Klajda partneři

Rock Pillars Beal
Asolo
Olympia - nákupní a zábavní centrum