Klajda.cz / Guides / Novinky

Měsíční trip

17. 8. 2013
Jana Vincourková - reporty

Po závodech v Chamonix - Mistrovství Evropy dospělých, následovalo ME v Imstu, kde to pro mě nikdy nebylo úplně nejšťastnější.

15. 4. 2013
Trénink na K2

Od 11.4-14.4 jsem vyrazila společně se svým trenérem Martinem na pořádný trénink do Bratislavy na K2.

10. 3. 2013

Reprezentační soustředění mládeže

O víkendu 16.-17.2. se uskutečnilo na pražské lezecké stěně SmíchOFF soustředění pro mládežnickou reprezentaci. Tohoto soustředění se zúčastnily i všechny členky KLAJDA teamu. V tomto roce bude mít Klajda silné zastoupení ve všech kategoriích. Nejmladší kat. B-Katty Zachrdlová, kat.A-Andy Pavlincová a Jane Vincourková a v nejstarší kat. juniorek Iva Vejmolová.

15. 2. 2013
Chytání pádů

Chytáni pneumatiky aneb zkouška zachycení pádu prvolezce
středa 27. února 2013 od 17-20 hodin na Klajdě
3. 12. 2012
Evropák juniorů v Kranji 2012

Níže report od Jany „Jane“ Vincourkové, která vybojovala fantastické zlato, za což jí za sebe i celou Klajdu gratuluji a smekám před jejím super výkonem. Rovněž bych rád poděkoval Andy a Katty za výborné umístění. Děláte nám RADOST !!!

Petr

13. 10. 2012
MČR v lezení na obtížnost - Katty

Jako každý rok se i letos konalo Mistrovství České republiky ve sportovním lezení mládeže na obtížnost. Tentokrát byly naším cílem Svitavy.

1. 10. 2012
Andy na SP Chamonix 2012

SP Chamonix - můj netrpělivě očekávaný první svěťák. Je to opravdu  zážitek zdravit se s top lezci už na registraci a po té na mítinku (Ramón je fakt menší než já :). Druhý den před kvalifikacemi nervozitka mírně stoupá, ale je potřeba se pořádně zahřát a rozlézt na bouldrovce. Občas se stane, že si při rozlezu překážíte s nějakou Kim, Markovic nebo Vidmar :) o borcích ani nemluvím...

29. 7. 2012

Přišla forma!!!

Když jsem odcházela v úterý 17.května z Klajdy, naprosto vyřízená po tvrdém tréninku, volala nám akorát Eva Ondrová, jestli bych nechtěla jet zítra (18.7.) do Rakouska na Thalhofergrat. No vlastně proč ne?

3. 7. 2012
EYC European Youth Cup Linz 2012

Na tento závod jsem se už dlouho těšila. Konečně jsem jela na svůj první EYC - European Youth Cup, jednoduše Evropák J, do rakouského města Linz. V celé sérii to byl však letos už čtvrtý závod po Moskvě, Edinburgu a Voironu. Pro mě byl ale první právě Linz.

9. 5. 2012
 KATTY a nominace do reprezentace ČR

Tak už mám za sebou druhé nominační závody na Evropský pohár juniorů. Vůbec jsem si nebyla jistá, jak to dopadne, protože jsem byla pořád nemocná a nemohla jsem pořádně trénovat, ale jak bylo vidět, asi mi stačila obrovská motivace a těch pár tréninků a posilek k tomu, abych získala zpět mou ztracenou formu.

7. 5. 2012
 Andrea a nominační závody v plném proudu

Ahoj,
tak nám začala nová závodní sezóna a na úvod jsem pro zpestření zvolila boulderingové závody ve městě Slaný.
Je sobota 17.3.2012. Jsou to moje první závody v kategorii dospělých, tak jsem trochu v rozpacích, protože se závody v boulderingu nemám mnoho zkušeností. Ale co už, zkusit se má všechno.

26. 4. 2012

Jana 1.místo na závodech v Polsku

V sobotu 21. dubna se v polském lezeckém centru Tarnogaj uskutečnila mezinárodní soutěž v lezení na obtížnost. Na toto sportovní klání se vypravily i sportovní lezkyně z oddílu SPL Pustiměř – Klajda TEAM, Jana Vincourková a Katka Švecová pod vedením zkušeného trenéra a stavěče z Klajdy Martina Wiesnera. Zde se holky utkaly s celkem 11 soupeřkami a na průběh a výsledky soutěže jsem se zeptal Martina Wiesnera, který celý závod hodnotí následovně.

20. 3. 2012
Jaro se nám začíná probouzet

Jaro  se nám začíná probouzet, a tak je nejvyšší čas vyrazit do skal. Tuto sobotu 10. března jsem se vydala s kamarády do Rudic. Bylo tam krásně, sluníčko nám svítilo, ale před odjezdem už začalo nepříjemně pofukovat. I přesto, že jsem do Rudic zavítala, co jsem se chodit naučila, nikdy jsem nevěděla o schované boulderové oblasti.

17. 3. 2012

Kanadský deník CATSKIING

Video z Kanadského CAT SKI najdete ZDE. A kdo navíc rád čte, najde něco navíc zse TADY.

3. 3. 2012

Kanadský deník Heliskiing

Další video tom, kterak za velkou louží lyžovat na vrtuli, najdedete  ZDE, jako poděkování klukům z Klajdy, kteří mě na mých cestách podpořili a podporují...

9. 2. 2012
Házení záložky

V sobotu 4. února 2012 pořádala naše spřátelená paraglidingová škola Air centrum na Klajdě akci vyhazování záložního padáku. Naším úkolem bylo postavit lanovku, a tak se také stalo. Za třeskutých mrazů vydrželi lidé i technika. V galerii najdete pár fotek.

20. 1. 2012

Kanadský deník Ski hill

Další část deníku, tentokrát z lyžařského střediska Ski hill, najdete ZDE. Ski hill je moderní středisko s největším sněhovým úhrnem na světě (i když Praděd má letos taky dobře našlápnuto;-)

11. 1. 2012
Kanadský deník

Kanada, prašan a heliskiing byl můj starý sen. Když jsem se stal horským vůdcem, otevřely se mi nové možnosti a já se rozhodl, že to zkusím. Mám štěstí, že můžu dělat co chci a co mě baví. Vážím si to. Zásluhu na tom mají i kluci z Klajdy, kteří mi hodně pomohli a pomáhají nejen jako sponzoři. Jako poděkování se snažím psát Kanadský deník a točit krátká videa. Pokud tedy najdete chuť a zvědavost mrknout, jak se daří jedné "kreatuře z brněnské Klajdy" za velkou louží, jste srdečně zváni...

29. 12. 2011

Školení první pomoci

Jelikož se i na umělých stěnách padá a ne vždy jen do lana, je dobré si první pomoc „čas od času“ zopakovat. Mělo by to platit obecně pro všechny lezce, personál lezecké stěny nevyjímaje. Takže jsem požádal Míšu, svého parťáka na laně, ehm, tedy pana doktora Zimmera z brněnského ARA, aby team Klajdy proškolil. V galerii pod článkem najdete ze včerejšího školení (28.12.2011), pár ilustračních fotek a do nového roku Vám přeji co nejméně pádů, a když tak bezpečně chycených.

Petr

7. 12. 2011

Andrea Pavlincová - sezóna 2011

Po několika měsících tvrdého tréninku začíná na přelomu dubna a května moje závodní sezóna dvěma nominačními závody v českém poháru pro evropský pohár mládeže EYC. Dle výsledků EYC 2010 jsem měla nominaci jistou, tak jsem tyto závody brala jako test před EYC. Z Jičína i Jablonce si odvážím první místa, ale důležitější bylo potvrzení velmi dobré výkonnosti. Do konce roku v ČP přidávám další dvě první místa v Brně a Svitavách, na MČR v Chocni končím druhá a stávám se vítězkou v celkovém pořadí ČP.

21. 11. 2011

Klajda team na MČR v Chocni

Vrcholem závodní sezóny ve sportovním lezení mládeže bylo Mistrovství ČR v Chocni, které se konalo 22.října. O závodní cesty se postaral zkušený lezec a závodník Martin Stráník. Cesty byly velmi odlišné, než jaké bývají na Českých pohárech. Prověřily hlavně sílu závodníků. My z Klajda teamu jsme jeli zaútočit na nejlepší pozice, a tak se i stalo.

11. 11. 2011

Podzimní OSP

Troufnu si říct tradiční podzimní lezecký výlet do slovinského Ospu je akcí, na kterou se fakt těším a ani letos tomu nebylo jinak. Předpověď počasí vypadá vcelku dobře a slibuje na prodloužený víkend teploty až kolem 18 stupňů, takže ve čtvrtek vyrážíme…

19. 10. 2011

Babí léto v Macoše 3.10.2011

Lezení v Macoše je zážitek, který patří do základního vzdělání skutečného horolezce… Vím, o čem mluvím, protože jsem ji lezl už 10x a vždycky to stálo zato. Čistě vzato je lezení v Macoše „šrot“ a „kamenolom“… tedy velmi, ale velmi zvětralá skála. Přesto neumím vysvětlit proč, ale má to své kouzlo. Možná to je příchutí podobné lezení na horách, kdo ví. Kdo však jednou ochutná, vrací se zpátky… Slíbil jsem na jaře Petrovi, že ho vezmu na podzim do Macochy, a tak je nejvyšší čas vyrazit.
28. 9. 2011

Höhe wand, na skále i na padáku...

"...život je zajímavý právě pro tu možnost uskutečnit nějaký sen."     Paulo Coelo

11. 9. 2011

Léto s padákem

Nedávno jsem v Beskydech viděl skupinu 14ti čápů, jak kousek nad zemí, postupně jeden po druhém, "nastoupili"  do termického proudu a během minuty nabrali víc než kilometrovou výšku. Pak zase jeden po druhém vylétli ven a odlétli směrem na Lysou horu, až jsem je ztratil z dohledu. Nebylo by na tom nic zvláštního, kdyby neletěli bez jediného mávnutí křídlem. K létání nepotřabovali nic víc, než pár perutí, trochu teplého vzduchu a miliony let starý instinkt... Došlo mi, že přesně tohle musela být kdysi inspirace, že i Homo Sapiens začal se zakloněnou hlavou závidět...

7. 9. 2011
Gerlach normálkou

Jednou mi "Ujec" Šperka vyprávěl, že už byl na Gerlachu víc než 600x! Jenomže to není prý ještě nic proti jinému vůdci, který byl na Gerlachu víc jak 700x. Ten se jmenoval Vlado Počúvaj...

8. 8. 2011

Moje první vícedélka

Jednoho krásného, květnového, dunícím větrem nabitého a šlehajícími listnatými větévkami ze stromů naplněného podvečera jsme přijeli do penzionu Plantaža v Paklenici, kde je snad to nejlehčí i nejhezčí lezení, jaké jsem kdy měla možnost zatím poznat.

29. 7. 2011

Předvelikonoční Chamonix

Tak konečně je to tady, zítra vyrážíme směr Chamonix. Sbalený batoh trpělivě čeká v rohu. V duchu ještě procházím seznam věcí, které jsou uvnitř. Snad je to vše. Uklidňuji se známým rčením „co nemám, nepotřebuji“, už tak je to dost těžké...

22. 7. 2011

Jak pracovat s předpovědí?

Tento článek jsem nachystal pro každého, kdo si ještě nikdy nechystal podrobnou předpověď, a chce se to naučit. Berte to jako zjednodušený návod, je to jednoduché...více

19. 7. 2011

Bude pršet?

Tak to vypadá, že bude tento týden asi spíš pršet...a nebo nebude? Kdo ví, pokud váháte kam za lezením na víkend, může se vám hodit dobrá předpověď. Vybrali jsme pro vás několik užitečných odkazů, které pomůžou, vše najdete v sekci předpověďi počasí..    A pokud nikam nepojedete, přijďte zalézt na Klajdu, za poslední týden tu vznikla spousta nových cest a vy máte nově možnost pomoci nám s jejich klasifikací v hlasování;-)

18. 7. 2011

Soutěž GSI

Jak jsme již avizovali, s otevřením našeho webu njadete každý týden na našich stránkách novou soutěž o nějakou věc, která by se vám mohla při lezení a cestování hodit... tentokrát hrajeme o skleničku...

30. 6. 2011
Soutěž Asolo

Při "narození" našeho nového webu máte možnost zahrát si snámi o triko Asolo... podorbnosti najdete zde!

Klajda partneři

Rock Pillars Beal
Asolo
Olympia - nákupní a zábavní centrum